Logo

Kompetensträff för Bostadsuthyrare våren 2019

2 dagar

Välkommen till fastighetsbranschens egen mötesplats för bostadsuthyrare!

Vill du tillbringa två intensiva, innehållsrika och roliga dagar tillsammans med uthyrare och säljare från olika bostadsföretag runt om i landet? Klart att du vill! Läs mer om innehåll och upplägg och anmäl dig till vårens Kompetensträff!

Varför arrangerar vi en kompetensträff för uthyrare och säljare? Vårt viktigaste syfte är att skapa möjligheter för erfarenhetsutbyte mellan bostadsbranschens alla uthyrare och säljare. Samtidigt som denna mötesplats ger tillfälle till nätverksbyggande är det också en chans att ta till sig inspiration, nya idéer och utvecklas både som företag och individ.

Dagens höga tempo på arbetsplatserna och organisationernas allt mer slimmade personalstyrka innebär ofta att det inte finns tid för att prata om och diskutera nya arbetssätt. Kompetensträffarna har visat sig fylla ett stort behov som inspirationskälla för bostadsuthyrare. 

Omfattning

En och en halv dag. Vi startar ca kl 10 första dagen och avslutar dag 2 med lunch kl 13. Mer detaljerat program kommer med kallelsen.

Upplägg och innehåll

Kompetensträff för bostadsuthyrare är inte någon vanlig kurs. Vi står för grundstrukturen i alla gruppdiskussioner och kommer att lotsa deltagarna igenom konferensdagarna, men stora delar av innehållet bygger på deltagarnas egna erfarenheter och engagemang.

Vi kommer att kontakta samtliga deltagare innan kompetensträffen startar genom att vi skickar ut en enkel frågeenkät som fylls i och returneras till oss. Sammanställningen ger oss den viktiga information vi behöver för att bättre kunna planera och arbeta fram aktuella och intressanta grupparbeten. Vi varvar grupparbeten med diskussioner i stor grupp.

Kvällen ägnas även den åt erfarenhetsutbyte, men under mer avslappnade former och en god middag.

Logi

Kompetensträffen genomförs på internat. Vi tar hand om bokning av logi och måltider för samtliga deltagare på respektive konferensanläggning. Har du en bit att resa och vill anlända till konferensanläggningen kvällen före så anger du det i din anmälan.

Kontakta mig gärna om du har frågor

Vårens tema 2019

Hur uppnår vi maximal kundnöjdhet?

Nöjda kunder är målet men hur gör vi för att komma dit? Många bostadsföretag mäter idag på olika sätt hur nöjda kunderna är. Vi pratar om NKI i procent och det delas ut kundkristaller i en mängd olika kategorier på årliga event. Missförstå oss rätt, det är jättebra och jättekul att det görs. Men vi vill sätta fokus på hur det går till att öka sin kundnöjdhet, det sker ju inte av sig själv bara för att vi gör en kundmätning. Det många gånger hårda arbetet under rubriken Kundvård sker i vardagen och är inte alltid lika glamoröst.

Till årets kompetensträff för Bostadsuthyrare har vi bjudit in Vanessa Leporati till dag 2. Vanessa Leporati är föreläsare, säljtränare, utbildare och Insights Discovery konsult och bor själv i en hyresrätt. Vanessa brinner för kundmötet. Hon jobbade i många år som säljare i butik och gick sedan vidare till att driva en egen agentur i 15 år med flera internationella varumärken och hela Skandinavien som marknad. Vanessa är en av initiativtagarna till affärsmötesplatsen Stockholm Fashion District där hon idag är ordförande och även arbetar med uthyrning av showrooms.

Under Vanessas ledning kommer vi att få verktyg för att bättre förstå våra kunder och vad de vill ha ut av oss som hyresvärd.

  • Hur kan vi förbättra vår kommunikation med våra kunder?
  • Vilken typ av relation vill vi ha med våra kunder/hyresgäster?
  • Är det någon skillnad på hur man bemöter en kund och en (hyres) gäst?
  • Hur lever man upp till för högt ställda förväntningar?
  • Att vända en missnöjd kund till en positiv hyresgästambassadör?
  • Vad är bra service egentligen?

Medverkande

Elisabeth Stenson
Elisabeth är socionom med många års erfarenhet från olika uppdrag inom bostads- och fastighetsbranschen. Nu senast som dubbel-VD på Toarpshus och Sandhultsbostäder.

Jessica Andersson
Jessica är utbildningsansvarig för region väst på BFAB och har i ca 30 års tid arbetat med vidareutbildning för personal verksam i fastighetsbranschen. Jessica har bedrivit Träffpunkter för uthyrare och bosäljare i 20 år och arrangerar även Förvaltarträffar för Fastighetsförvaltare.

Pris & Villkor

Kursavgift: 6 900 kr per person (exkl. logi och helpension).
Logi mellannatten inkl. alla måltider: 3 100 kr per person
Moms tillkommer.

Har du en bit att resa och behöver anlända kvällen före kompetensträffen? Kontakta jessica.andersson@bfab.se så fixar vi logi en extra natt.

Allmänna villkor >
Till toppen