Logo

Kundbemötande i teknisk kundservice

2 kursdagar

Arbetar du med teknisk kundservice och vill bli säkrare i ditt möte med kunden? Här får du lära dig mer om både kroppsspråk och samtalsverktyg som ger dig nöjdare kunder.

Innehåll i kurs

En intensiv workshop med föreläsningar och praktiska övningar:

  • Kroppsspråk som skapar en trevlig atmosfär
  • Att inleda ett effektivt och inspirerande kundbemötande
  • Enkla och kraftfulla samtalsverktyg
  • Anpassa ditt tekniska språk till kundens nivå
  • Rätt samtal på rätt tid
  • Bättre kundservice och personligt bemötande som ditt varumärke
  • Vänd utmanande och missnöjda kunder till positiva kunder
  • Fånga upp kundbehovet
  • Mer försäljning, sälj utan att sälja
  • Kundservice som ditt varumärke

Kursens mål

Du får verktyg och praktisk träning på hur du ger en god kundservice som attraherar fler affärer. Du får även förståelse för varför det ökar kundens lojalitet.

Kontakta mig gärna om du har frågor

Så här säger tidigare kursdeltagare

Åsa Welander
Åsa Welander Förvaltningschef, Specialfastigheter

"Vi tog hjälp av STF och Kurt Larsson för att utbilda hela vår förvaltningsenhet i kundbemötande. Jag känner att STF och Kurt var lyhörda för våra önskemål och behov och anpassade kursen efter det. Det blev lyckade dagar med mycket engagemang och nöjda deltagare vilket också medfört fortsatta interna samtal kring service och kundbemötande."

Föreläsare

Kurt Larsson Minerva Group

Kurt har en bakgrund inom International Sales and Service Management. I kontakt med kunden har Kurt funnit att tydlig kommunikation och ett medvetet kroppsspråk är ett kraftfullt verktyg för att skapa lojala relationer. Denna teknik brinner han nu för att lära ut.

2 kursdagar 13 900 kr exkl. moms
  • stockholm
  • Start 23 okt 2018
  • Slut 24 okt 2018
  • Boka

Pris & Villkor

Kursavgiften är inklusive kursdokumentation. Kostnad för måltider tillkommer med 325 kr/dag. Moms tillkommer.

Allmänna villkor

Vem är kursen för

Dig som vill känna större trygghet och bli mer bekväm i mötet med kunden. Du vill utveckla ett professionellt och personligt kundbemötande, där kunden ofta är mindre tekniskt kunnig än du.

Datum

stockholm, 23 okt 2018 - 24 okt 2018

Pris

13 900 kr exkl. moms

Till toppen