Logo

Kompetenskartläggningen för fastighetsförvaltare och byggprojektledare

Kompetenskartläggning har länge efterfrågats som ett verktyg för att få koll och planera för eventuella utbildningsinsatser för individ eller grupp.

En kartläggning är en investering som kvalitetssäkrar kunskaper och färdigheter inom företaget och visar på eventuella kunskapsgap och behovet av kompetensutveckling. En insats som bidrar till ökad status, säkerhet, trygghet och attraktionskraft både för företaget och dess medarbetare.

Få koll på de viktigaste nyckelkompetenserna

BFAB:s kompetenskartläggning är utformad för att passa byggprojektledare eller förvaltare. Oavsett om du jobbar i ett statligt, kommunalt eller privat fastighetsbolag, stort eller litet, så växer ofta rollen som förvaltare eller projektledare och med det ett utökat krav på mer och ny kunskap. 

Kartläggning av kompetens – ett tids- och kostnadseffektivt verktyg

Kompetenskartläggning är ett verktyg för att på ett tids- och kostnadseffektivt sätt kartlägga och kvalitetssäkra viktig kompetens för fastighetsförvaltare eller byggprojektledare.

I vår kartläggning har vi identifierat de ämnen och områden som respektive yrkesroll bör ha koll på. Vårt kunskapstest ger kunden svar på vilka kunskapsgap som behöver täppas till.

En utbildningsinsats efter utfört test kan vara en företagsintern kurs, öppen kursplats eller deltagande i någon av våra diplomkurser.

Kartläggning för yrkesrollen byggprojektledare består av fem ämnesområden.

  • Entreprenadjuridik
  • Fastighetsteknik
  • Kommunikation
  • Projektledning
  • Riskhantering

 

Kartläggning av yrkesrollen fastighetsförvaltare består av åtta ämnesområden.

  • Fastighetsrätt
  • Fastighetsekonomi
  • Fastighetsteknik
  • Fastighetsägarens ansvar
  • Entreprenadjuridik
  • Hyresrätt
  • Projektledning
  • Underhållsplanering

Vill du veta mer? Varmt välkommen att kontakta oss!

Lillemor  Runesson
Lillemor Runesson Utbildningsansvarig Fastighet
Gunilla Ahrnfeldt
Gunilla Ahrnfeldt Utbildningsansvarig Bygg
Till toppen