Logo

Temadag Social Hållbarhet: Maurice Jenkens delar lärdomar från affärslivet för att skapa trygghet och förtroende

Maurice Jenkens Sales Type Insight AB

Maurice Jenkens

Den 15 oktober slår vi upp portarna till Temadag Social Hållbarhet! Du kan se fram emot en mycket bred samling föreläsare på plats. Maurice Jenkens, Chief Psychological Safety Officer på Sales Type Insight, är en av de ämneskunniga föreläsarna som kommer att vara på scen.​

Berätta Maurice; vem är du och vad har du för professionell bakgrund?

– Jag har arbetat med sälj- och ledarskapsfrågor i över 23 år. Just nu driver jag flera program som kretsar kring EQ för säljare och ledare, psykologisk trygghet och förtroende och konsten att kunna läsa av rummet. Sedan jag startade mitt företag Sales Type, har jag bland annat haft Klarna, Wallenstam och Vasakronan som kunder. 

Varför är det viktigt att ha en plan kring social hållbarhet?

– Vi behöver skapa sammanhang i våra städer och bostadsområden. Även om vi alla är olika, behöver vi kunna förenas kring ett sätt att vara tillsammans. Tydliga regler och att känna sig trygga och att kunna ha förtroende för andra är kittet i ett samhälle.

Lite kort, vad kommer du att ta upp under ditt block “Lärdomar från affärslivet för att skapa trygghet och förtroende”?

– "Lessons learned" från näringslivet och vikten av psykologisk trygghet och förtroende för arbetskulturen, människors välmående och hur organisationer presterar bäst. Vad kan vi lära oss från näringslivet och kan vi dra nytta av det i hur vi bygger hållbara städer?

Vad vill du att deltagarna skall ta med sig efter ditt avsnitt på temadagen?

– Jag vill ge input och tankeväckare för deltagarna att ta med sig till sina egna respektive arbetsområden. Jag delar med mig några nycklar och verktyg för att skapa psykologisk trygghet och förtroende i nya sammanhang.


Programmet uppdateras löpande. Här kan du säkra din plats och läsa mer om fler föreläsare.

Till toppen